Jesienne targi mieszkań i domów w Poznaniu

20 października 2010
By

Dużym zainteresowaniem zarówno ze strony wystawców, jak i ich potencjalnych klientów cieszyły się poznańskie Targi Mieszkań i Domów. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, ponieważ w ofertach znajdowały się mieszkania i domy o różnej powierzchni, standardzie i lokalizacji.

Targom organizowanym przez firmę Nowy Adres przyświecało hasło „Jesienne okazje mieszkaniowe”. Była to ostatnia szansa w tym roku na zapoznanie się w jednym miejscu z ofertą nieruchomości na rynku poznańskim. Przez dwa dni (16 i 17 października) swoje oferty prezentowało prawie stu wystawców z Poznania i okolic. Oprócz uznanych firm deweloperskich na targach pojawiły się także agencje nieruchomości (m.in. Hauser, Metrohouse, M-Komplex, Perado Nieruchomości, Pietras Nieruchomości) oferujące mieszkania i domy na rynku wtórnym. Odwiedzający mogli liczyć na promocyjne oferty. Okazje sprzedażowe przygotowały m.in.: Family House, PBG Dom i Skaland. Uwagę osób obecnych na targach przykuły zwłaszcza nowe inwestycje deweloperskie. Firma Skaland już niebawem rozpocznie w Robakowie budowę dwunastu budynków, w których znajdzie się czterdzieści osiem mieszkań o powierzchni 60,4 m. kw. i 63,6 m. kw. (z tarasami o pow. 5,8 m. kw.). – Klienci pytali głównie o wille w Robakowie, które zostaną oddane do użytku w 2012 roku – mówi Piotr Swoboda, prezes zarządu firmy Skaland Sp. z o.o. – Nie mniejszym zainteresowaniem cieszyły się nasze inwestycje w Koninku i Kamionkach. Wszystkie te nieruchomości znajdują się w malowniczo położonych miejscowościach, które są bardzo dobrze skomunikowane z centrum Poznania.

UWI Inwestycje S.A. informowało zwiedzających o swojej najnowszej propozycji MALTA NOWA. Deweloper oferuje mieszkania jedno-, dwu- i trzypokojowe o powierzchni od 28,5 do 66,2 m. kw. Pierwsi lokatorzy wprowadzą się do nich wiosną  2012 roku. Chętnych na zakup mieszkania niedaleko Malty nie brakowało. – Myślę, że głównie ze względu na lokalizację obiektu. W jego pobliżu znajdują się przecież: szkoła, przedszkole, ośrodek zdrowia i sklepy. W dość bliskiej odległości, ale równocześnie gwarantującej nieuciążliwość sąsiedztwa, są centra handlowe i rozrywkowe – mówi Jacek Cenkiel prezes zarządu UWI Inwestycje S.A.

Z kolei Kalbud Deweloper szczegółowo prezentował plany ostatniego etapu budowy mieszkań w podpoznańskiej Rokietnicy. – Na koniec grudnia planujemy oddać do użytku kolejne trzy bloki na Osiedlu Kalinowym – mówi Tomasz Wnuk, dyrektor ds. handlowych w Kalbud Deweloper. – W sumie powstanie tam 19 dwupiętrowych budynków z dwu- i trzypokojowymi mieszkaniami. Wielu uczestników targów pytało też o inwestycję w Swarzędzu przy ul. Grudzińskiego 7, którą niebawem rozpoczniemy.

Na targach pojawiła się również oferta skierowana do osób, które mają własną działkę i chciałyby w krótkim czasie wybudować dom. Dla tych klientów firma Schwabenhaus przygotowała propozycję ekologicznych domów wykonanych z gotowych elementów. Schwabenhaus pokryje 10-letni koszt ogrzewania budynku. – Naszym klientom oferujemy energooszczędne domy z pompą ciepła (do ogrzewania, schładzania budynku i podgrzewania ciepłej wody użytkowej) i rekuperatorem w standardzie. Dzięki temu budynki te są tańsze w eksploatacji od tradycyjnych domów murowanych – mówi Andrzej Śmigielski z firmy Schwabenahus.

Zwiedzający stoiska mieli okazję skorzystać z obecności doradców finansowych, pracowników banków oraz analityków rynku. Zainteresowani brali również udział w bezpłatnych prelekcjach i warsztatach dotyczących lokalnego rynku nieruchomości, podczas których wyjaśniano zawiłości prawne i omawiano problemy dotyczące transakcji mieszkaniowych. Swoją funkcję doskonale spełnił program „Prosto do celu”. Szczegółowy wykaz firm otrzymany przy wejściu na halę targową ułatwił odwiedzającym dotarcie do interesujących ich inwestycji.

Jesienne Targi Mieszkań i Domów umożliwiły poznaniakom zapoznanie się w jednym miejscu w krótkim czasie z licznymi ofertami. Należy wspomnieć o bardzo dobrej organizacji, którą chwalili wystawcy. Targi odbywały się w zmodernizowanej, przestronnej hali, na której dobrze rozmieszczono stanowiska. Wystawcy podkreślali także, że duża liczba zwiedzających świadczy o dopracowanej i udanej kampanii reklamowej.